نکته های دوازده گانه

 

نکته های دوازده گانه

1.روز قیامت که همه جا آفتاب سوزان باشدشیعیان واقعی درسایه ی عرش خدا قرار خواهند داشت وازآفتاب سوزان درامان خواهند بود.

2.امام صادق(علیه سلام)فرمودند:«شیعیان ما جزیی از وجود ما هستند و برای همین در شادی ما شاد ودر غم ما غمناک میشوند،هرکس بخواهد به ما نیکی کردن به شیعهی ما به خود ما می رسد».

3.هرکس محبت حضرت علی(علیه سلام)،به دل داشته باشد،خداوند عبادت های او را به دل داشته باشد،روزقیامت محشور میشود درحالی که از رحمت خدا ناامید است.

4.در روز قیامت که مردم برهنه محشور می شوند شیعیان درحالی به صحرای قیامت می ایند که لباس هایی از نور بر تن دارند وچهره هایشان نورافشانی می کند.

5.هنگامی که شیعیان می خواهند از روی پل صراط عبور کنند یکی از فرشتگان صدا میزند:« ای آتش جهنم! خاموش شو!»ان گاه به اذن خداوند،شعله ی اتش فروکش می کند.اما جهنم یک سخنی با شیعیان چه می گوید؟

«عجله کنید که نور شما شعله های مرا خاموش کرد!عجله کنید!».

6.همهی ما می دانیم که دوازده امام(علیهم السلام)به شیعیان خود بسیار علاقه داشته،به ان ها محبت زیادی دارند اما این محبت هر چقدر زیاد باشد به اندازه ی محبت خداوند نیست.

حضرت علی(علیه السلام)، به قنبر فرمودند:«علاقه ومحبت خدا به شیعیان ما بیش از علاقه ای است که ما به شیعیانمان داریم».

7.شهادت ارزوی همه ی انسان های خوب است اما این نکته را باید مورد توجه قرار دهیم که اگر کسی شیعه ی واقعی باشد و به وظایف خود عمل کند ،ان لحظه که مرگ او فرا برسد،خداوند برای اوثواب شهید می نویسد!

8.ان ها که محبت امیرمومنان(علیها السلام)،را به دل داشته و در راه محبت ان حضرت اهل صدق وراستی باشند،منزلشان در بهشت جاودان در کنار خانه ی حضرت علی(علیه السلام) ،باشد!به راستی، چه سعادتی از این بالاتر که انسان در بهشت همسایه ی حضرت      علی(علیهالسلام)،باشد!

9.هنگامی که مردم در حسابرسی باشند وترس ، وحشت و تشنگی بر ان ها غلبه کرده باشد ، خداوند شیعیان را به مهمانی بزرگی دعوت میکند و برای ان ها غلبه کرده باشد، خداوند شیعیان را  به مهمانی بزرگی دعوت می کند وبرای ان ها سفره ی پذیرایی اماده می سازد و انان در ناز و نعمت خواهند بود، حال انکه مردم از گرسنگی و تشنگی بی تاب شده اند.

10.روز قیامت مئقعی که قرار می شود،درِ بهشت شوند، خداوند پرچمی را به دست حضرت علی(علیه السلام)،می دهد که نام ان «لواءالحمد:پرچم ستایش»می باشد،هرکس که در گرد این پرچم قرار گیرد،می تواند به سلامت از پل صراط عبورکند.در ان روز شیعیان ودوستان حضرت علی(علیه السلام)،همگی گرداگرد این پرچم جمع می شوند و به سلامت از پل صراط عبور میکنند.

11.اگر شیعیان دچار غرور نمی شدند،فرشتگان هر روز به انان سلام میکردندو صدای ان ها را میشنیدند.اری،شیعه ان قدر مقام داردکه فرشتگان ارزودارند به انان سلام کرده و جواب بشنوند.

12.رسول خدا(صلی الله علیه واله وسلم)،در سخن خود وعده می دهد که جایگاه شیعیان،بهشت خواهد بود،به شرط انکه شیعه اعمال وکردار امامان خویش را انجام دهد وانهارا الگو وسرمشق خود قراردهدواز ان جام کارهای ناپسندجلوگیری کندوهمواره به محاسبه ی اعمال وکردار خود بپردازد.

به هر حال،ماهمواره باید از گناه دوری کنیم،زیرا بعضی از گناهان می توانند عشق ومحبت به اهل بیت (علیهم السلام)،را در وجود ما کم رنگ کنند.برای همین شیعه باید از آلوده شدن به گناه پرهیز کند وتلاش نماید تا اعمال وکردار او به گونهای باشد که مورد رضایت امامان معصوم (علیهم السلام)،قرار گیرد.



آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








کمی طاقت داشته باشید...
عنوان پاسخ بازدید توسط